V sosednji Italiji so vzpostavili delovno skupino
Ersilia Menesini, prorektorica Univerze v Firencah, je pojasnila, da so vzpostavili delovno skupino, ki preučuje, kako to orodje vključiti v poučevanje: “Teh orodij se ne smemo bati. Bilo je le vprašanje časa. Takoj ko je ChatGPT odprl svoja vrata javnosti, je bilo jasno, kakšen potencial ima umetna inteligenca, ki lahko tako natančno ustvarja besedila.«
Predvsem pa je bilo jasno, kakšna so tveganja, zlasti za šole. ChatGPT lahko napiše raziskovalno nalogo, analizo ali zgodbo. Samo izberite prave besede v pozivu, določite dolžino in pojasnite slog. V Italiji so se začeli pojavljati prvi sumi o univerzitetnih projektih, ki jih njihovi avtorji niso ustvarili povsem sami …
Kar nekaj študentov Univerze v Firenzah naj bi svoje diplomske naloge zaupalo umetni inteligenci. Prorektorica Ersilia Menesini je italijanskim medijem povedala: »Uradne pritožbe še nismo prejeli. Torej ni še dejanskega primera. Vendar pa so mi predavatelji pojasnili, da se pri nekaterih študentih začenjajo pojavljati sumi, ki jih rešujejo individualno. Ti študentje morajo opraviti še dodaten usni izpit …«
Kako lahko ChatGPT spremeni izobraževanje?
Očitno je kar nekaj zaskrbljenosti. To je orodje, ki se širi. Ta ista prorektorica, ki sicer predava razvojno psihologijo, je pojasnila, da je umetno inteligenco preizkusila tudi sama, pri svojem predmetu: “Res je, poskusila sem uporabiti ChatGPT. Žal mi je, vendar se mi ne zdi preveč inteligentna. Odgovori so bili precej omejeni. Seveda pa bo natančnejši, ko bo imel več dokumentov. Tu ni dvoma.«
Bo ChatGPT prepovedan?
Nikakor ne … Sedaj je na vrsti šolski sistem, ki se bo moral prilagoditi. V nekaterih evropskih državah ta že kaže znake odprtosti za ChatGPT. Mednarodna matura (International Baccalaureante), univerzitetni sprejemni izpit, ki velja v približno 80 državah po vsem svetu, ga celo dovoljuje za pripravo delov besedila. Vedno ga je treba navesti kot vir. In celo v Firencah, pojasnjuje prorektorica Menesini, se začenja prva uporaba te tehnologije …
“Na naši univerzi deluje delovna skupina, ki preučuje, kako uporabiti umetno inteligenco pri poučevanju. Teh orodij se ne smemo bati.«