Drama Trilogija Lehman avtorja Stefana Massinija, v adaptaciji Bena Powerja, v režiji Petra Petkovška in v izvedbi izjemnih slovenskih igralcev Igorja Samoborja, Branka Šturbeja in Gala Oblaka bo v nedeljo, 8. oktobra ob 19.30 prvič uprizorjena na slovenskih odrih. Predstava je bila v letu 2022, v produkciji gledališča National Theatre v režiji Sama Mendesa in v izvedbi Simona Russela Bealea, Adama Godleya in Bena Milesa, nominirana v kar osmih kategorijah nagrad Tony, prejela pa je kar pet nagrad: nagrado za najboljšo predstavo, nagrado za najboljšo režijo, nagrado za najboljšo igro igralca v glavni vlogi, nagrado za najboljše oblikovanje svetlobe ter nagrado za najboljšo scenografijo.
Režiser Peter Petkovšek, ki je pripravil tudi prevod besedila, je o predstavi zapisal:
Dramsko delo Trilogija Lehman je napisano v blank verzu in v pripovednem stilu. Spominja na dolge epske pesnitve, ki so se prenašale preko ustne tradicije z vzorci ponavljanja in se s stalnimi epiteti ohranjale v spominu pripovedovalca. Priredba za tri igralce zaostri in izpostavi vsakega od treh pripovedovalcev ne le kot nosilca zgodbe, ampak tudi nosilca časa in več generacij likov, od temeljnih protagonistov do zgolj epizodnih mimoidočih. Gonilo razvoja finančnega sistema, ki temelji na ideji večne rasti, predstavi skozi privlačno prizmo družinske sage in nam ponudi več generacij članov družine Lehman kot sidrišča in točke vživljanja. Gre za izrazito “igralski” tekst in za tokratno izvedbo v Mini Teatru smo nabrali zares izvrstno in izkušeno igralsko ekipo.
Med pripravami smo se pogovarjali o bankah, o krizi leta 2008, njenih vzrokih in posledicah. Čeprav se predstava ne ukvarja neposredno s tem dogodkom in nastopa le v epilogu, nam je vsem – občinstvu in ekipi – bančna problematika vedno v zavesti, kot Damoklejev meč, ki visi nad imenom Lehman. Vsak začetek v sebi skriva tudi svoj konec, proti kateremu neusmiljeno drvimo. Vprašanje, ki se zastavlja na poti, pa je: kaj nas žene? Kaj je tisto, zaradi česa si želimo imeti vedno več, iti vedno višje, dalje, močneje? In kdaj pride trenutek, ko temu, kar smo sami začeli, nismo več kos in nas prevzame, prehiti in pogoltne?
V epski strukturi, bibličnih referencah in vzdušju povesti se skriva tudi odsev sistema, ki je zgrajen zgolj na zaupanju, na niču…“Denar je duh. / Denar so številke. / Denar je zrak.”, pravi eden od likov v drami, ki je borzni posrednik. Če je denar osnovna dobrina s katero operira banka, je pravzaprav vse zgrajeno na niču, ki se ga obdeluje, premetava, deli, šteje, preoblikuje, dodaja ničle in ničle ter iz njega dela še večji nič – kot prazen papir, tabula rasa, ki mu daje vrednost jezik, namen in besede. Besede imajo namreč moč (na)povedati zgodbo ali celo prihodnost.
Avtorsko ekipo, poleg že omenjenega režiserja in prevajalca Petra Petkovška ter igralcev Igorja Samoborja, Branka Šturbeja in Gala Oblaka, sestavljajo dramaturg Urban Zorko, scenografinja Sara Slivnik, kostumografinja Gordana Bobojević, skladatelj Peter Žargi, oblikovalec luči Jaka Šimenc, za scenski gib skrbi Urša Rupnik, lektorica je Barbara Rogelj, šepetalka Staša Popović, umetniški svetovalki pa sta Eva Kraševec in Tanja Stanič.