V ljubljanskem Cankarjevem domu se je odvila gledališka premiera, ki je znova oživila zlato dobo Hollywooda: Kaj se je zgodilo z Bette Davis in Joan Crawford?
Dogodek, ki je privabil številne znane obraze iz sveta umetnosti, kulture in zabave, je ponudil izjemen skok nazaj v času, v bleščeče obdobje klasičnega Hollywooda in obenem v precej manj bleščeče življenje dveh igralk, ki sta se poslavljali od mladosti … V vlogi Joan Crawford je blestela Jana Zupančič, ki je s svojo izjemno interpretacijo prinesla pridih skrivnostnosti in elegance. Nataša Barbara Gračner, ki je upodobila Bette Davis, pa je s svojim močnim in karizmatičnim nastopom dokazala, zakaj velja za eno izmed prvakinj slovenskega gledališča. Skupaj sta ustvarili nepozabno dinamiko na odru, ki je občinstvo pustila brez besed.
Režijo predstave je prevzel izjemni srbski režiser Nikola Ljuca, ki je z inovativnim pristopom in jasno vizijo uspešno oživil zgodovinsko rivalstvo med dvema hollywoodskima ikonama. Dramaturgijo je oblikovala Manca Sevšek Majeršič, katere globok vpogled v značaje in zgodovinsko obdobje je predstavi dodal še večjo težo in avtentičnost.
Scenografijo je zasnoval Lazar Bodroža, čigar iznajdljivost in smisel za detajle sta sceno spremenila v pravo hollywoodsko kuliso. Kostumograf Alan Hranitelj je odlično ujel duha in eleganco časa. Glasbeno podlago je ustvaril skladatelj Nino de Gleria, katerega melodije so se popolno zlile s čustvenim tonom predstave.
Predstava je rezultat koprodukcije med Teatrom Tivoli, Mini teatrom in Cankarjevim domom. Ta sinergija je prinesla izjemno kakovosten in profesionalno izveden gledališki spektakel, ki bo zagotovo ostal v spominu kot ena izmed najbolj izstopajočih predstav letošnjega leta.
Misli dramaturginje Mance Sevšek Majeršič prinašajo globlji vpogled v srž rivalstva, ki je oblikovalo dve največji hollywoodski ikoni. Manca Sevšek Majeršič je v svojem razmišljanju poudarila, da je temeljno sovraštvo med Bette Davis in Joan Crawford morda samo drugo stanje ljubezni. »Bazično sovraštvo je morda samo drugo stanje ljubezni in žolč, ki se brez usmiljenja zliva na rivalko, zgolj eliksir spoštovanja. Prepoznavanje sebe v drugi. Poskus emancipacije v industriji moških, ki projicirajo sanje in kujejo dolarje z vedno enakim motivom; platinum blond,« je med drugim zapisala v gledališkem listu. S tem je poudarila tudi, da je njuno rivalstvo odraz poskusa emancipacije v industriji, ki jo vodijo moški.
Odpornost proti pozabi
Izpostavljen je bil tudi vidik odpornosti proti pozabi in umetnosti preživetja v krutem svetu Hollywooda. Dramaturginja je zaključila s premislekom o koncu in zapuščini obeh zvezd. Ko reflektorji ugasnejo, se oba lika znajdeta sama v minevanju in lastni dekonstrukciji, nezmožna najti svoje sestre v sebi. »Samo ena bo zmagala,« pravi dramaturginja, s čimer opozarja na neizogibno usodo in razdor, ki sta oslabila obe.
Premiera Kaj se je zgodilo z Bette Davis in Joan Crawford v Cankarjevem domu, obogatena z globokim vpogledom dramaturginje Mance Sevšek Majeršič, ni bila zgolj gledališka predstava, temveč pronicljivo raziskovanje človeške narave, umetnosti preživetja in zapletenosti medosebnih odnosov na vrhuncu hollywoodske slave.