• Program Festivala Borštnikovo srečanje je objavljen!
  • V Generali galeriji predstavili »Narcisov stolp«
  • Stoji, stoji tam Blejski grad
  • V objemu romantike
55. Teden slovenske drame uspešno sklenjen
- 14 aprila, 2025
Na Festivalu neodvisnega filma slavil Gram srca Jana Cvitkoviča
- 8 aprila, 2025
Kul-tura Kulturna tura

KUL-tura: Kul potovanja v svet glasbe, filma, gledališča, likovne umetnosti in inovacij. KUL-tura je naše popotovanje skozi KUL vsebine

info@kul-tura.si
  • Domov
  • KUL-novice
  • Napovedi
  • Gledališče
  • KUL-glasba
  • Likovna Umetnost
  • KUL-knjige
  • KUL-vtisi
  • Kontakt
☰
Kul-tura
april 2024
P T S Č P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« Mar   Maj »
Domov > KUL-novice

»Nikogar ne boste prepričali, da pride gledat predstavo, če ta ni dovolj dobra, …

Staš Ravter, direktor SNG Opera in balet Ljubljana: »Nikogar ne boste prepričali, da pride gledat predstavo, če ta ni dovolj dobra, komunikativna in nasploh kvalitetna« Avtorica: Katja Bitenc
KUL-novice
- 12 aprila, 2024
Kul-tura

Čeprav je pandemija novega koronavirusa zaznamovala vsa svetovna gledališča, je videti, da je ljubljanska operna in baletna hiša prav v obdobju po kovidu znova zacvetela. Predstave so razprodane, obiskuje jih veliko mladih, vedno več je povezovanja tudi s tujimi uglednimi opernimi hišami. V Puccinijevem letu so tako v koprodukciji z Opero Grand Avignon na oder postavili priljubljeno opero La Bohème.

Trenutno je v Operi aktualna Puccinijeva opera La Bohème, ki je nastala v koprodukciji z Opero Grand Avignon. Kako je pravzaprav prišlo do tega sodelovanja?

V duhu iskanja novih priložnosti tako finančnega racionaliziranja kot mednarodnega umetniškega pozicioniranja naše Opere smo se odločili tudi za aktivno iskanje partnerjev zunaj naših meja. Na podlagi izjemno dobre izkušnje s koprodukcijo z Opero iz italijanskega Livorna tako nadaljujemo uspešno prakso, ki koristi vsem sodelujočim tako v umetniškem kot materialnem duhu.

Gre za opero, ki je pri publiki zelo priljubljena, pa tudi zelo znana. Kaj je posebnost tokratne produkcije?

Kot smo omenili, gre za koprodukcijsko uprizoritev znamenite opere, ene od petih najznamenitejših na svetu, ki je na slovenskih tleh doživela že šestnajst režijskih postavitev, ta je torej sedemnajsta. Posebnost te postavitve je, da je bila v osnutku zamišljena v času pandemije v Avignonu, nato pa z isto umetniško ekipo dokončno razvita za našo skupno uprizoritev.

Si želite še več tovrstnih sodelovanj s tujimi opernimi hišami oziroma so morda katera še na vidiku?

Ja, seveda, že naslednja operna premiera je Mozartova Cosi fan tutte v koprodukciji s hrvaškim HNK Zagreb, v prihodnjem letu pa pripravljamo veliko koprodukcijo Berliozovega Faustovega pogubljenja s Cankarjevim domom in avstrijsko Opero v Gradcu, na vidiku pa je še nekaj možnih sodelovanj. Kot opažamo, ta vzorec ni zanimiv samo za nas, glede na velik interes iz različnih delov Evrope in tudi širše pa je tudi vse več potencialnih partnerjev.

Za sezono 2023/24 ste ob stoletnici Puccinijeve smrti pripravili tudi poseben abonma Puccini. Kako je to noviteto sprejelo občinstvo?

Zelo dobro. Veliko imamo prodanih abonmajev. Puccini je priljubljen, zraven je še ta obletnica in zelo kvaliteten izbor predstav. Nekatere, kot že omenjeno Madam Butterfly, tudi obnavljamo. Takšna praksa se je zelo dobro prijela. Na žalost tega ne moremo narediti vsako leto, ker je povezano z raznimi naključji in obletnicami, vsekakor pa je v letošnjem letu Puccini prava izbira. Umetniški direktor opere Marko Hribernik se je izjemno dobro odločil in potrudil. Tudi La Boheme, ki ste jo omenili, je zelo zanimiva zadeva, saj gre za mednarodno koprodukcijo, ki si jo delimo z opero iz slovitega francoskega umetniškega središča Avignon.

Opazili smo lahko, da je v zadnjem obdobju tudi nekoliko več sodelovanja med baletnim in opernim ansamblom. Najbrž tovrstna sinergija, medsebojno povezovanje, dobro vpliva tudi na siceršnje vzdušje v hiši?

Res je, da se bolj zbližaš, ko ustvarjaš isto predstavo, kot pa če se zgolj opazuješ iz predstave v predstavo. Ta sinergija, ki se je pojavila, je bila pravzaprav moja tendenca že od samega začetka, ko sem prevzel vodenje te hiše. Želel sem, da poskusimo znotraj hiše potegniti čim več bonusov od potencialov, ki jih sama hiša nudi. To je bistvena stvar. Mi imamo odlične pevce, odlične glasbenike, odlične plesalce. Zakaj ne bi te odličnosti rodile še večje in še bolj atraktivne odličnosti? To tudi rojeva atraktivnost.

Na predstavah lahko zadnje čase vidimo tudi veliko mladih, kar je čudovito. V kulturni politiki se recimo tudi že leta veliko govori o tem, kako je to pomembno, a brez pravih učinkov, vi pa to pravzaprav že leta uspešno počnete. Kako vam je uspelo pridobiti mlade?

Kot vidite, na tem področju ni mogel biti nihče vnaprej pameten. Pri tem smo vso svojo energijo usmerili predvsem v kvaliteto programa. Nikogar ne boste prepričali, da pride gledat predstavo, če ta ni dovolj dobra, komunikativna in na splošno kvalitetna. To tudi mlada publika ceni. Ogromno sodelujemo tudi s šolami, da šolamo mlado publiko. Veliko imamo obiskov matinej, mladinskih predstav, na področju baleta sodelujemo s konservatorijem KGBL, kjer dobivajo že zelo mladi plesalci pri nas možnost delovne prakse. Ko stvari postanejo generacijske, se to odraža tudi pri publiki. Pri tem in tudi pri mednarodnem uveljavljanju ima veliko zaslug izkušeni strokovnjak, umetniški direktor baleta Renato Zanella.

Poleg tega, da ste vešči financ, ste tudi dramaturg. Z odrom živite že od mladosti, v Mariboru ste sodelovali tudi s Tomažem Pandurjem. Kaj je tisto, kar vas najbolj privlači pri odru, gledališčih?

Z gledališčem sem se začel ukvarjati že v srednji šoli. Če imaš to strast v sebi tako dolgo, potem to ostane nekje v tebi. Poskušal sem tudi na drugih področjih, bil sem samostojni podjetnik, organiziral dogodke in tako dalje. Ampak moram priznati, da mi je vedno manjkala tista dimenzija, ki ji nekateri pravijo oder. Umetniki, ali kakorkoli se že imenujemo, ji pravimo čarobnost gledališkega prostora. To je tisto, kar me privlači. Tako kot je v zgodovini rekel velik teoretik gledališča: »Kaj je potrebno za gledališki čudež? Štiri deske, dve osebi in ena strast.«

Kaj vas pa, ne le kot direktorja, ampak tudi kot umetnika po duši, najbolj navdihuje pri delu v tovrstni instituciji?

Ta strast je zagotovo bistvena. Drugo pa je moje predznanje, ki mi pomaga razumeti dogajanje, pomaga razumeti in razčlenjevati procese nastajanja, procese zahtevnosti, tudi tega, kako razmišljajo umetniki. Tukaj je ogromno psihologije. Nerodno je, da ne moreš v vsaki zadevi vsakemu ugoditi, da moraš iti mogoče malo bolj na nož kot v kakšnem drugem poklicu, ampak vedno sem izjemno zadovoljen, ko pride do rezultata, do nastanka predstave, ker vsi vemo, koliko izzivov je bilo na eni in drugi strani, ali kot se popularno izražajo v hiši – v prvem in v tretjem nadstropju. Z vsako predstavo je enako, ne glede na to, koliko je zahtevna.

Ampak do premiere pride vse na svoje mesto?

Predvsem po premieri. (smeh) Vsekakor pa je premiera olajšanje. Tega zdaj ne občutim več toliko, ampak ko sem deloval še kot dramaturg, je bil najhujši dan po premieri, ko smo bili vsi izčrpani od investicije samega sebe v proces nastajanja. Potem pa seveda pride vedno znova nova premiera, leta pa hitro minevajo in minevajo. In tako imaš vedno neke srednjeročne cilje, ki ti pospešijo minevanje časa.

Uvedba posebnega abonmaja Puccini, ob stoletnici njegove smrti, je bila sprejeta z velikim navdušenjem, kar dokazuje priljubljenost Puccinijeve glasbe in uspešnost kulturne strategije operne hiše.

KLJUČNE BESEDE: #Giacomo Puccini: LA BOHÈME#Puccini#Staš Ravter
Prejšnji
Udarni basi. Izjemen ritem.
Naslednji
Festival neodvisnega filma
Sorodni članki
14 maja, 2024
Nagradi za najboljšo scenografijo in najboljše oblikovanje svetlobe uprizoritvi Otroci
18 marca, 2024
Mini teater napoveduje dve novi produkciji
12 oktobra, 2024
Obiskali smo nove prostore Drame
17 oktobra, 2024
Žiga Divjak na sarajevskem festivalu MESS prejel nagrado “Jurislav Korenić”
ZADNJE NOVICE
55. Teden slovenske drame uspešno sklenjen
Kul-tura
Kul-tura
Na Festivalu neodvisnega filma slavil Gram
Kul-tura
Roševi dnevi 2025
GLASBA
Kul-tura
V objemu romantike
Kul-tura
DIVE! – Posvečeno ženski notranji moči in
Kul-tura
Nova plošča “Potujemo” bo zasijala v Kinu
Napovedi
Program Festivala Borštnikovo srečanje je objavljen!
Kul-tura
Kul-tura
Stoji, stoji tam Blejski grad
Kul-tura
V objemu romantike

 

Kontakt: info@kul-tura.si

GLEDALIŠČE
Program Festivala Borštnikovo srečanje je objavljen!
- 16 aprila, 2025
55. Teden slovenske drame uspešno sklenjen
- 14 aprila, 2025
VTISI
Vikingi pripluli v Cankarjev dom
- 15 marca, 2024
Hollywoodsko rivalstvo v Sloveniji
- 30 januarja, 2024
NAPOVEDI
Program Festivala Borštnikovo srečanje je objavljen!
- 16 aprila, 2025
Stoji, stoji tam Blejski grad
- 15 aprila, 2025
POGOVORI
Gor!
  • Domov
  • KUL-novice
  • Napovedi
  • Gledališče
  • KUL-glasba
  • Likovna Umetnost
  • KUL-knjige
  • KUL-vtisi
  • Kontakt
© Copyright 2025 - Kul-tura . Vse pravice pridržane
Upravljanje soglasja
Za zagotavljanje najboljših izkušenj uporabljamo piškotke, ki služijo shranjevanju in/ali dostopu do podatkov o napravi. Soglasje za te tehnologije nam bo omogočilo obdelavo podatkov, kot so vedenje pri brskanju ali edinstveni ID-ji, na tem spletnem mestu. Neprivolitev ali preklic privolitve lahko negativno vpliva na nekatere zmožnosti in funkcije.
Funkcionalni Vedno omogočeni
Tehnična hramba ali dostop sta nujno potrebna za zakonit namen omogočanja uporabe določene storitve, ki jo naročnik ali uporabnik izrecno zahteva, ali izključno za namen prenosa sporočila prek elektronskega komunikacijskega omrežja.
Nastavitve
Tehnično shranjevanje ali dostop je potreben za zakonit namen shranjevanja nastavitev, ki jih naročnik ali uporabnik ni zahteval.
Statistika
Tehnično shranjevanje ali dostop, ki se uporablja izključno v statistične namene. Tehnično shranjevanje ali dostop, ki se uporablja izključno za anonimne statistične namene. Brez sodnega poziva, prostovoljnega izpolnjevanja obveznosti s strani vašega ponudnika internetnih storitev ali dodatnih zapisov tretje osebe informacij, shranjenih ali pridobljenih samo za ta namen, običajno ni mogoče uporabiti za vašo identifikacijo.
Trženje
Tehnično shranjevanje ali dostop je potreben za ustvarjanje uporabniških profilov za pošiljanje oglaševanja ali za sledenje uporabniku na spletnem mestu ali na več spletnih mestih za podobne trženjske namene.
Upravljanje možnosti Upravljanje storitev Upravljanje prodajalcev {vendor_count} Preberite več o teh namenih
Prikaz nastavitev
{title} {title} {title}