V Mini teatru, ki v letu 2024 praznuje 25 let delovanja, svojo produkcijo v post-dramskem programu nadaljujejo s premiero predstave Skini mi se s kursa, za katero je po motivih »Othella« Williama Shakespeara koncept pripravil Matjaž Pograjc, ki predstavo tudi režira in skrbi za dramaturgijo, v igralski zasedbi pa nastopajo Klara Kastelec, Rada Kovačević, Jurica Marčec in Kristina Tini Rozman. Premiera bo v sredo, 8. maja ob 20.00 na odru Mini teatra.
Režiser Matjaž Pograjc je o predstavi zapisal:
LAŽEM, KRADEM, BOLHE JEM
Zgodba Othella je preprosta. Othello, vojak, za svojega poročnika ne izbere Jaga, bojnega tovariša, temveč moža, ki »nima pojma o zasnovi bitke nič več ko baba«, Cassia. Jagova prizadetost je razumljiva, ne zaradi poklicnega »izdajstva«, marveč predvsem zaradi zavisti. Cassiu zavida položaj poročnika, vendar je njegov gnev usmerjen predvsem v Othella, kar priča o tem, da njemu, uspešnemu eksotičnemu vojaku z lepo ženo, Desdemono, zavidaše bolj. Zato Jago spletkari, laže, krade in ubija; Othello verjame, Desdemona pa nasrka. Pa še kakšna rit in srajca zraven. Laž je namreč najboljša ljubimka teatrskih blodenj.
Sredi 19. stoletja so v Chicagu igrali uprizoritev Othella. Med predstavo se je neki gledalec tako vživel v dogajanje, da je, prepričan v dejansko pokvarjenost osebe in brez zavedanja odrske iluzije, izvlekel revolver in ustrelil Jaga. Do smrti. Igralcu so na nagrobni kamen zapisali: »Tukaj počiva največji igralec«. Kajti, ko znameniti otrok iz Andersenove pravljice z nedolžno odkritosrčnostjo reče, da je cesar nag, nas osvobodi morečega pretvarjanja in nas nehote prisili, da se soočimo z dejanskim stanjem stvari. Vendar se mi še vedno trapimo z neko iluzijo umetnosti, ki spreminja svet, pa čeprav je lažna. Saj gledališče obstaja šele v tistem trenutku, ko smo pripravljeni verjeti v laž, torej ko verjamemo, da je to, kar vidimo resnično, čeprav vemo, da ni in prav zaradi tega vstopamo v laž. Če bi delali revolucijo, bi morali zasesti sodno dvorano, ne pa kot francoski študentjemaja leta 1968, ko so zasedli gledališče, mesto laži. Za revolucijo nimamo časa, samo dvakrat se živi, enkrat zase in enkrat za svoje s(r)anje, resnice ne vemo in vam je ne moremo povedati, zato smo raje lažnivci.
Othello je zaradi svoje preprostosti popoln gledališki tekst. Kdor se odloči, da ga bo uprizoril, ima na razpolago ogrodje človeških odnosov, odločitev in zablod, katerih vzrok je ravno prav zamolčan, da prenese skoraj vsako projekcijo. Tragedija, kot je Othello v svoji praznini širokogrudno vabi k temu, da besedilne luknje zakrpamo sami in s tem odpira prostor divji svobodi interpretacije. Kar sledi, morda ni res in morda ni tisto, kar je mislil Shakespeare, zato predstava postane plod naše interpretativne samovolje, upajoč na to da, bodo naše blodnje tako spretno zlagane kot njegove in, da bodo obveljale za resnične.
Avtorsko ekipo, poleg že omenjenega režiserja Matjaža Pograjca ter igralcev Klare Kastelec, Rade Kovačević, ki je pripravila srbski prevod, Jurice Marčeca, ki je pripravil hrvaški prevod in Kristine Tini Rozman, Milan Jesih, ki je pripravil slovenski prevod besedila, koreograf Branko Potočan, scenograf Sandi Mikluž, kostumografinja Nataša Recer, lutkovno delavnico in animacijo je pripravil Sulc, za likovno podobo je poskrbela Polona Pačnik, Matjaž Pograjc pa skrbi tudi za oblikovanje svetlobe in izbor glasbe. Za pomoč se zahvaljujemo Galeriji Farzad – perzijske preproge.
Premiera: 8. maj 2024 ob 20.00 v Mini teatru
Prva ponovitev predstave bo 9. maja 2024 ob 20.00 v Mini teatru.