• MareziJazz tudi letos navdušil ljubitelje jazza
  • 28. Mednarodni festival uličnega gledališča Ana Desetnica v…
  • Mini teater v velikem evropskem projektu École des…
  • Devet odtenkov. Trije umetniki.
MareziJazz tudi letos navdušil ljubitelje jazza
- 17 julija, 2025
Mini teater v velikem evropskem projektu École des Maîtres
- 25 junija, 2025
Kul-tura Kulturna tura

KUL-tura: Kul potovanja v svet glasbe, filma, gledališča, likovne umetnosti in inovacij. KUL-tura je naše popotovanje skozi KUL vsebine

info@kul-tura.si
  • Domov
  • KUL-novice
  • Napovedi
  • Gledališče
  • KUL-glasba
  • Likovna Umetnost
  • KUL-knjige
  • KUL-vtisi
  • Kontakt
☰
Kul-tura
maj 2024
P T S Č P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Apr   Jun »
Domov > KUL-novice

Karpo Godina|Filmski imaginarij

KUL-novice
- 16 maja, 2024
Kul-tura

KJE? Razstavni prostori Slovenske kinoteke, Miklošičeva 28, Ljubljana

KDAJ? 23. maj–22. december 2024

“Še preden sem Karpa Godino osebno spoznal, sem bil navdušen nad vsakim kadrom njegovih filmov. Vsak trenutek z njim je veselje. Karpo je kot pesnik/tehnik/čarovnik začaral, da srebrni nitrat postane pameten in nam šepeče, kako lepo in dragoceno je življenje.” – Dušan Makavejev

V četrtek, 23. maja 2024, ob 19. uri bodo v Slovenski kinoteki odprli prvo obsežnejšo razstavo, posvečeno filmskemu opusu in prepoznavnemu avtorskemu slogu Karpa Godine. Razstavi Karpo Godina|Filmski imaginarij, ki sta jo v razstavnih prostorih Kinoteke zasnovala Kristina Ravnikar in Matevž Jerman, oblikoval pa jo je Ranko Novak, bo v septembru sledila še razstava v Galeriji Fotografija z naslovom Karpo Godina: Ko je šla svoboda čez rob, ki bo predstavila Godinovo udejstvovanje v svetu oglaševanja.

Zdravi ljudje za razvedrilo

Karpo Godina (Skopje, 1943) markantno zaznamuje zgodovino slovenskega, jugoslovanskega in svetovnega filma. Že kot gimnazijec prejme laskav naziv mojstra umetniške fotografije. Kot študent akademije se sredi šestdesetih let prejšnjega stoletja uveljavi z vrsto eksperimentalnih filmov in na živahnem prizorišču jugoslovanskega amaterskega filma, ki je brbotal pod okriljem številnih kino-klubov, odtisne močan pečat. Kot profesionalni režiser kratkih filmov in kot direktor fotografije obvelja za eno ključnih imen t. i. jugoslovanskega črnega vala ter kot režiser in scenarist ustvari več kultnih slovenskih celovečercev. Ustvarjalno sodeluje pri skoraj sto filmskih delih in še pri mnogo več ikoničnih oglasnih videospotih. Slovensko filmsko krajino zaznamuje tudi kot pedagog in jo še zmeraj neutrudno sooblikuje kot skrbnik filmske zgodovine. Je svetovni promotor filma in še vedno dejaven ustvarjalec. Njegovemu delu je bilo posvečenih več domačih in tujih retrospektiv, posebnih dogodkov, tudi razstav, ob tem pa za zdaj ostaja edini slovenski avtor, čigar retrospektiva je bila predstavljena v newyorškem muzeju sodobne umetnosti MoMA.

Ker je Karpo Godina tako vsestranski in raznoroden, bi ga bilo krivično »popredalčkati«, brez dvoma pa v njegovem opusu lahko odkrijemo najbolj prepoznavno formalno določilo (ki je tudi osrednje tkivo pričujoče razstave), h kateremu se kot avtor neutrudno vrača. Gre za estetiko živih slik v prepletu z redko sposobnostjo ugledati presežno v banalnosti vsakdana. To presežno je včasih lahko kritično prepoznanje kontradikcij družbenega ustroja, lahko je prepoznanje sublimne lepote ali pa preprosto pretakanje radostne fascinacije in naklonjenosti do sočloveka, ki ga kot popotnik sreča na najbolj nenavadnih mestih. Pogosto gre za spoj vsega naštetega, skrbno uokvirjenega skozi oko kamere, znotraj meja statičnega kadra, ki v svoji sugestivnosti presega domet pripovednega formata. Godina kot umetnik ostaja presunljivo estetsko dovršen, vselej subverziven, a neciničen, kot humanist je duhovit in dosledno radoveden, kot obrtnik je mojster in kot človek vselej zavezan raziskovanju in občudovanju sveta, ki ga obdaja.

Razstava v svoji zasnovi izhaja iz življenja statičnih prizorov in potiskanja zamrznjenih podob v gibanje. Naslanja se na za Godino značilne tableaux vivants oz. tabloje, zamrznjene žive slike ali statično uokvirjene razglede. O tem, kaj vse je botrovalo oblikovanju te prepoznavne estetike, velja prisluhniti avtorju, ki se o tehničnih in vsebinskih okoliščinah, življenjskih preizkušnjah in anekdotičnih doživetjih razgovori tudi v monografiji, ki spremlja razstavo.

Okvir za nekaj poz

Karpo Godina: Filmski imaginarij

Ob razstavi bo Kinoteka v sodelovanju z Galerijo Fotografija izdala tudi zbornik razprav in razstavni katalog z naslovom Karpo Godina: Filmski imaginarij. Prvo slovensko izvirno monografijo o delu Karpa Godine sta uredili direktorica Slovenke kinoteke Ženja Leiler Kos in direktorica ter vodja Galerije Fotografija Barbara Čeferin. Kustosa razstave v njej zapišeta, da Godine ne zanima le svet, viden skozi oko kamere, temveč ga v enaki meri vznemirja tudi svet vsakodnevnih radosti, konfliktov, ustvarjalnosti in družabnosti izza objektiva. Izčrpen pogovor z Godino nam odstre pogled v izjemno obdobje snemanja njegovih kratkih filmov, Marcel Štefančič, jr. pa se loti treh igranih in enega dokumentarnega celovečerca. Luciden odgovor na vprašanje, ne kdo, ampak kaj je Karpo Godina, v devetih vinjetah pretanjeno izpelje Vladimir Šojat, Majda Širca vzame v precep Godino kot osebo, katere filmi so vsak po svoje nosili prevratniške ideje, Jure Apih zabeleži avtorjev izlet v svet oglaševanja, v spominskih zapisih pa o Godini spregovorijo tudi Želimir Žilnik, Rajko Grlić in Rade Šerbedžija.

Spremljevalni program

V času razstave bodo v Dvorani Silvana Furlana na ogled tudi filmi, ki jih je kot režiser, direktor fotografije, snemalec in montažer ustvaril Karpo Godina. Termini strokovnih vodstev po razstavi bodo objavljeni na spletni strani Slovenske kinoteke.

KLJUČNE BESEDE: #Karpo Godina
Prejšnji
Hey, Dude … je v Sloveniji!
Naslednji
Letni koncert APZ Tone Tomšič UL
Sorodni članki
27 maja, 2024
»Drama bo Drama« – Nova sezona v L56
3 marca, 2024
Biografski roman o življenju Jožice Avbelj od zdaj na voljo tudi kot zvočna knjiga
1 julija, 2024
Pred vrati je 65. Jazz festival Ljubljana
4 aprila, 2024
Frédéric Roels: »To je ena od oper, ki ljudi spravi v jok, ne glede na to, kaj narediš«
ZADNJE NOVICE
MareziJazz tudi letos navdušil ljubitelje jazza
Kul-tura
Kul-tura
Mini teater v velikem evropskem projektu
Kul-tura
Devet odtenkov. Trije umetniki.
GLASBA
Kul-tura
MareziJazz tudi letos navdušil ljubitelje jazza
Kul-tura
Praznična operna noč za otvoritev Poletnega glasbenega
Kul-tura
V objemu romantike
Napovedi
28. Mednarodni festival uličnega gledališča Ana Desetnica
Kul-tura
Kul-tura
Program Festivala Borštnikovo srečanje je objavljen!
Kul-tura
Stoji, stoji tam Blejski grad

 

Kontakt: info@kul-tura.si

GLEDALIŠČE
28. Mednarodni festival uličnega gledališča Ana Desetnica
- 25 junija, 2025
Mini teater v velikem evropskem projektu École
- 25 junija, 2025
VTISI
Vikingi pripluli v Cankarjev dom
- 15 marca, 2024
Hollywoodsko rivalstvo v Sloveniji
- 30 januarja, 2024
NAPOVEDI
28. Mednarodni festival uličnega gledališča Ana Desetnica
- 25 junija, 2025
Program Festivala Borštnikovo srečanje je objavljen!
- 16 aprila, 2025
POGOVORI
Gor!
  • Domov
  • KUL-novice
  • Napovedi
  • Gledališče
  • KUL-glasba
  • Likovna Umetnost
  • KUL-knjige
  • KUL-vtisi
  • Kontakt
© Copyright 2025 - Kul-tura . Vse pravice pridržane
Upravljanje soglasja
Za zagotavljanje najboljših izkušenj uporabljamo piškotke, ki služijo shranjevanju in/ali dostopu do podatkov o napravi. Soglasje za te tehnologije nam bo omogočilo obdelavo podatkov, kot so vedenje pri brskanju ali edinstveni ID-ji, na tem spletnem mestu. Neprivolitev ali preklic privolitve lahko negativno vpliva na nekatere zmožnosti in funkcije.
Funkcionalni Vedno omogočeni
Tehnična hramba ali dostop sta nujno potrebna za zakonit namen omogočanja uporabe določene storitve, ki jo naročnik ali uporabnik izrecno zahteva, ali izključno za namen prenosa sporočila prek elektronskega komunikacijskega omrežja.
Nastavitve
Tehnično shranjevanje ali dostop je potreben za zakonit namen shranjevanja nastavitev, ki jih naročnik ali uporabnik ni zahteval.
Statistika
Tehnično shranjevanje ali dostop, ki se uporablja izključno v statistične namene. Tehnično shranjevanje ali dostop, ki se uporablja izključno za anonimne statistične namene. Brez sodnega poziva, prostovoljnega izpolnjevanja obveznosti s strani vašega ponudnika internetnih storitev ali dodatnih zapisov tretje osebe informacij, shranjenih ali pridobljenih samo za ta namen, običajno ni mogoče uporabiti za vašo identifikacijo.
Trženje
Tehnično shranjevanje ali dostop je potreben za ustvarjanje uporabniških profilov za pošiljanje oglaševanja ali za sledenje uporabniku na spletnem mestu ali na več spletnih mestih za podobne trženjske namene.
Upravljanje možnosti Upravljanje storitev Upravljanje prodajalcev {vendor_count} Preberite več o teh namenih
Prikaz nastavitev
{title} {title} {title}